پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی که دیروز بر فراز شهر طرابلس لبنان سقوط کرد جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع پهپادهای جاسوسی این رژیم محسوب می شود.

به گزارش مشرق، پهپاد هرمس-450 ساعات اولیه دیروز به دریا در سواحل طرابلس سقوط کرد و هشت متر زیر آب رفته بود.شاهدان گفتند موشکی به وزن 35 کیلوگرم همراه آن بود.

نیروهای امنیتی لبنانی محل سقوط پهپاد شناسایی اسرائیلی را محاصره کردند. نام آن نیز پهپاد هرمس 450 شناسایی است. مأموریتش فعالیت برای یگانهای نظامی است و گشتهای هوایی انجام می دهد و اطلاعات جمع آوری می کند.یکی از شرکتهای وابسته به صنایع نظامی اسرائیل به نام آلبت این هواپیما را تولید کرده است.

شناسایی پهپاد ساقط شده اسراییل در لبنان+عکس

این پهپاد جاسوسی می تواند تا 150 کیلوگرم مواد منفجره حمل کند و قادر است 20 ساعت پیاپی در ارتفاع هجده هزار متر پرواز کند.این هواپیما را می توان به موشکهای هوا به زمین مجهز کرد و به دوربین چشمی مجهز است که با اشعه دون قرمز کار می کند. مجهز به راداری است که امکان شناسایی اهداف را طی مدت شبانه روز و حتی در شرایط نامناسب هوایی می دهد.

این پهپاد از طریق ایستگاه کنترل زمینی هدایت می شود و دارای سیستم مأموریت، پردازش و نشر اطلاعات است.این پهپاد را می توان از طریق ماهواره هدایت کرد و موتوری دارد که 52 اسب بخار قدرت دارد.

پهپاد هرمس-450 در سال 2004 میلادی وارد ارتش اسرائیل شده و از جنگ ژوئیه سال 2006 میلادی در لبنان و در حملات به غزه نیز به کار گرفته شده است.اسرائیل تعداد زیادی از این پهپادها را به کشورهای جهان از جمله آمریکا ، گرجستان ، سنگاپور و دیگر کشورها فروخته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    خیلی سالم و سرحاله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس